فرمول نامگذاری کمپرسور کوپلند سری ZR

nomenclature کمپرسور ZR Copeland

متخصصین صنعت تهویه مطبوع و سرمایش اغلب از کمپرسورهای اسکرال برند کوپلند استفاده کرده اند یا با این کمپرسورها دورادور آشنا هستند. در این مطلب ما به معرفی فرمول نامگذاری کمپرسور کوپلند سری ZR می پردازیم و آیتم های درون مدل را شرح می دهیم.

همانطور که اشاره کردیم در این مطلب به معرفی پارامترهای به کار رفته در نامگذاری سری ZR می پردازیم و مطابق عکس مدل ZR72KCE-TFD-522 را برای توضیح بیشتر انتخاب کرده ایم.

حرف Z در این مدل تعیین کننده خانواده و نوع کمپرسور است که معادل اسکرال است.

حرف R بیانگر نوع گستره دمایی هست که این کمپرسور باید در محدوده آن به کار گرفته شود که در سری ZR می شود کاربردها با گستره دمایی متوسط و بالا.

قسمت بعدی مدل که با یک عدد و بلافاصله از آن حرف K می آید بیانگر ظرفیت نامی کمپرسور برحسب BTU بر ساعت است. حرف K در اینجا به معنی عدد 1000 است یعنی کمپرسور 72K در اصل دارای 72000 ظرفیت نامی برحسب BTU بر ساعت است.

نکته قابل توجه در مورد ظرفیت نامی این است که این ظرفیت با توجه به پارامتر استاندارد AHRI و فرکانس 60 هرتز در نظر گرفته شده است.

حرف بعدی که C یا R بیانگر نوع مدل است که نوع گازهای قابل شارژ در کمپرسور را تعیین می کند.

حرف بعدی نوع روغن کمپرسور را تعیین می کند که در اینجا حرف E معادل روغن های POE است. اگر این حرف در مدل وجود نداشته باشد این کمپرسورها می توانند با روغن مینرال نیز شارژ شوند.

حرف بعدی تعیین کننده نوع تک یا سه فاز کمپرسور است اگر این حرف معادل P باشد کمپرسور تک فاز و اگر معادل T باشد کمپرسور سه فاز است.

حرف بعدی بیانگر نوع محافظ موتور است.

حرف آخر نیز نمایانگر ولتاژ موتور است.

سه عدد آخر بیانگر رفرنس مواد استفاده شده در ساخت کمپرسور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *