مقایسه منیفولد های دیجیتال شارژ گاز TESTO 550 با FieldPiece SM380V

مقایسه فیلدپیس با تستو

در این مطلب به مقایسه قابلیت ها و ویژگی های دو گیج منیفولد دیجیتال شارژ گاز بسیار محبوب در بازار یعنی منیفولد دیجیتال  TESTO 550 با منیفولد دیجیتال Fieldpiece SM380V می پردازیم.

دو برند تستو (TESTO) و فیلدپیس (Fieldpiece) از محبوب ترین و با دوام ترین برندهای موجود در صنعت ابزار دقیق در صنایع سرمایشی هستند. این دو برند دارای مدل های مختلفی از منیفلود (Manifold) های دیجیتال شارژ گاز مبرد هستند که در این مطلب به مقایسه و شرح ویژگی های منیفلود سه پورت تولیدی هر برند می پردازیم.

testo 550

گیج منیفولد دیجیتال چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که از نام آن پیداست، کیت گیج منیفولد دیجیتال برای اندازه گیری فشارهای مختلف در سیستم های HVAC مانند مبرد، فریون یا گازهای دیگر استفاده می شود. گیج های منیفولد ابزاری ضروری برای هرکسی است که روی سیستم های تهویه مطبوع یا تبرید کار می کند.

 

کیت گیج منیفولد دیجیتال معمولاً شامل سه گیج است: یک گیج فشار بالا (High Pressure)، یک گیج فشار پایین (Low Pressure) و یک گیج خلاء (Vacuum Gauge).

گیج فشار بالا برای اندازه گیری فشار مبرد در سیستم استفاده می شود. گیج فشار پایین برای اندازه گیری فشار فریون در سیستم استفاده می شود. برای اندازه گیری میزان خلاء در سیستم از گیج خلاء یا وکیوم استفاده می شود.

 

درباره Testo  ؟

Testo نامی است که در صنعت HVAC شناخته شده است. تستو سال‌هاست که ابزارهای تهویه مطبوع با کیفیت بالا تولید می‌کند و به دوام و دقیق بودن شهرت دارد. محبوب ترین محصول Testo منیفولد دیجیتالی آن است که توسط بسیاری از تکنسین های HVAC برای اندازه گیری رطوبت، دما و فشار استفاده می شود. Testo همچنین طیف گسترده ای از ابزارهای HVAC دیگر از جمله نشت یاب، آنالایزر احتراق و … را تولید می کند.

 

گیج منیفولد

درباره FieldPiece

Fieldpiece نیز محصولات خارق العاده ای دارد که قابل ذکر است. به عنوان مثال، HS36 Multi-Function Hot Stick یک جایگزین عالی برای Testo 605i است.

فیلدپیس که یک برند آمریکایی است پر استفاده بوسیله تکنسین های آمریکایی و اروپایی است که در بازار ایران کمتر شناخته شده است.

فیلدپیس دارای محصولات سرآمدی در HVAC هست که این محصولات نظیر پمپ وکیوم، پمپ ریکاوری گاز و … در بین تکنسین های HVAC بسیار محبوب است.

 

مقایسه TESTO 550 با FieldPiece SM380V

 در جدول زیر ویژگی های این دو منیفولد را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

ویژگی

FieldPiece SM380V

Testo 550

نمایشگر

LCD 5 اینچ (مورب)

 

وزن

1.83 کیلوگرم

2424 گرم

قابلیت اندازه گیری خلاء

دارای گیج دیجیتال Micron برای انجام خلاء و اندازه گیری فشار میکرون درون سیکل

ندارد

دمای کارکرد محیط

0 تا 50+ سانتی گراد

20- تا 50+ سانتی گراد

عمر باتری (در حالت خاموش بودن بلوتوٍث و بک لایت نمایشگر)

350 ساعت

250 ساعت

استاندارد بدنه

IP54

IP42

تعداد پورت

3

3

قابلیت ارتباط بدون سیم با موبایل

از طریق اپلیکیشن Job Link ارتباط بلوتوث

از طریق بلوتوث و اپلیکیشن MeasureQuick

کشور سازنده

آمریکا

آلمان

قابلیت محاسبه سوپرهیت

دارد

دارد

قابلیت محاسبه سابکول

دارد

دارد

ابعاد


‎5 x 11.25 x 12.5

18.11 x 12.6 x 5.12 inches

اطلاعات بیشتر

لینک

لینک

 

نتیجه گیری

هر دو محصول مقایسه شده در این مطلب بسیار باکیفیت و با دوام هستند و انتخاب نمونه برتر بستگی به نیاز و مهارت شما دارد. به طور کلی Testo 550 مناسب برای تکنسین هایی است که نیاز به یک محصول ساده تر دارند و در عوض FieldPiece SM380V مناسب برای تکنسین های حرفه ای است که علاوه بر ویژگی هایی که Testo 550 دارد نیاز به ویژگی ها و امکانات بیشتری دارند.

ما در دیباپارت هر دو محصول برندهای Testo و FieldPiece را برای عرضه به مشتریان محترم فراهم کرده ایم. از سمت دیگر قیمت محصولات فیلدپیس به نسبت تستو کمی بیشتر است.

این مطلب در بلاگ ارسال شده است و تگ های , را شامل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *