علت یخ زدن شیرانبساط

یخ زدگی شیر انبساط

در این مطلب به دلایل احتمالی و علت یخ زدن شیر انبساط ترموستاتیک می پردازیم .
یخ زدگی شیر انبساط الکترونیکی در یک سیستم برودتی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما محتمل ترین دلیل های یخ زدن اکسپنشن ولو به ترتیب :

حتما ببینید-> قیمت شیر انبساط الکترونیکی دانفوس

دلایل یخ زدن شیر انبساط

  • رطوبت : اصلی ترین دلیل یخ زدن شیرهای انبساط وجود رطوبت به صورت آب یا ترکیبی از آب و روغن در سیستم است که باعث می شود در ورودی شیر یا قسمت های دیگر آن یخ زدگی اتفاق بیفتد.
  • آلودگی در سیستم: آلودگی هایی نظیر اکسید مس، گرد و غبار، قطعات ریز فلز و … در سیستم برودت باعث گرفتی بخشی یا کل مسیر عبور مبرد از اکسپنشن ولو می شوند.
  • دمای سوپرهیت بسیار بالاست .
  • میزان مبرد داخل سیستم کم است.
  • فیلتر درایر اشباع شده است : فیلتر درایر در سیستم برودتی مسئول جذب رطوبت و خالی کردن مبرد از آن است، زمانی که فیلتر درایر سیستم شما بیش از اندازه ظرفیت خود رطوبت جذب کند اصطلاحا اشباع می شود در گرمترین ساعت روز رطوبت جذب شده را دوباره در سیستم آزاد می کند.
  • اکسپنشن ولو شما مناسب نیست.
علت یخ زدن شیر انبساط

بیشتر بخوانید_ شیر انبساط الکترونیکی چیست؟ و چگونه کار می کند

مراحل عیب یابی شیرهای انبساط یخ زده

با در نظر گرفتن دلایل بالا ما پیشنهاد می دهیم که جهت عیب یابی سیستم ابتدا به سراغ دمای سوپرهیت بروید، دمای سوپرهیت بسیار بالا می تواند باعث یخ زدگی اکسپنشن ولو شما و همچنین اواپراتور سیستم شود.

اگر از مناسب بودن دمای سوپرهیت اطمینان پیدا کردید نوبت به بررسی میزان مایع مبرد درون سیستم می رسد. کم بودن مایع مبرد درون یک سیستم برودتی نیز می تواند باعث یخ زدگی شیر شود بنابراین از کافی بودن میزان مبرد در سیستم اطمینان حاصل نمایید.

در مرحله بعدی باید فیلتر درایر سیستم را چک کنید تا اشباع نشده باشد.

اگر فیلتر درایر نیز بدون مشکل بود باید مبرد خود را از نظر آلودگی همراه با آب بررسی کنید.

در پایان اگر تمامی مراحل بالا را طی کردید و هنوز شیر انبساط شما دچار مشکل بود به نظر می رسد که شیر انبساط شما دچار خرابی شده است و باید تعویض شود.

همچنین شما می توانید ایرادات و مشکلات سیستم برودتی خود را از به صورت رایگان از طریق تلفن 86074584 با مشاوران فنی دیباپارت درمیان بگذارید تا با راهنمایی دقیق بتوانیم مشکل شما را برطرف کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *