شیر انبساط الکترونیکی 5 سیم

شیر انبساط الکترونیکی 5 سیم

یکی از موضوعاتی که استفاده کنندگان از شیر انبساط الکترونیکی 5 سیم به آن بر می خورند این است که در صورت خرابی این نوع از اکسپنشن ولو الکترونیکی را با چه مدل های مشابهی می توان تعویض کرد.

در این مطلب ما قصد داریم به شرح شیر انبساط الکترونیکی بپردازیم که می تواند جایگزین مناسبی از نظر کیفیت و قیمت برای اکسپنشن ولو های الکترونیکی پنج سیم باشد.

اکسپنشن الکترونیکی تولید برند ساگینومیا و برخی از برندهای دیگر بازار به صورت پنج سیم عرضه می شود که ممکن است در زمان کارکرد در سیکل تهویه مطبوع پس از مدتی دچار مشکل شود دیگر قابل بهره برداری نباشد.

در این زمان سوال اصلی کاربران سیستم تهویه آن است که ابتدا از کجا می توانم جایگزین یا یدک شیر اصلی را تهیه کنم و اگر برند مورد نظر در دسترس نبود آیا گزینه دیگری برای جایگزین کردن شیر خراب با یک شیر از برندی دیگر به صورتی که سیستم برودتی دچار مشکل نشود و همچنین هزینه زیادی نیز تحمیل نشود وجود دارد یا خیر.

در پاسخ به این سوال ما شیر انبساط الکترونیکی تولید برند سانهوآ را پیشنهاد می کنیم. برند سانهوآ یک برند چینی بسیار معتبر در زمینه تولید شیرهای اکسپنشن اعم از الکترونیکی و ترموستاتیکی است که در بازار ایران کمتر شناخته شده است.

لازم به ذکر است که این برند توسط تولید کنندگان مطرحی نظیر MEDIA، Carrier، یورک، گیری، هایر، ترین و … مورد استفاده قرار می گیرد که در مطلب معرفی برند سانهوآ به تفضیل به آن پرداخته ایم و از ذکر جزئیات در این مطلب خودداری می کنیم.

برند سانهوآ مانند برند ساگینومیا ژاپن، شیرهای انبساط الکترونیکی خود را به صورت پنج سیم تولید می کند بنابراین از این نظر قابلیت تعویض این دو شیر با یکدیگر فراهم است. نکته مهم در زمان جایگزینی این دو شیر با یکدیگر درایو یا برد کنترل کننده این است که باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

به بیان دیگر برد کنترلی باید بتواند شیر متفاوت را نیز کنترل کند و اگر این امکان وجود نداشته باشد علاوه برا الکترو اکسپنشن، درایو کنترل آن را نیز خریداری کنید.

اکسپنشن ولو 5 سیم

مقایسه از نظر هزینه

اگر بخواهیم شیرهای اکسپنشن الکترونیکی سانهوآ را با باقی برندهای موجود در بازار مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که اختلاف قیمت تولیدات سانهوآ برای سیستم های برودتی با ظرفیت پایین تفاوت عمده ای با برندهای مطرح نظیر دانفوس، کرل و … دارد.

این تفاوت قیمت به گونه ای است که در برخی از موارد هزینه خریداری کردن تنها شیر الکترونیکی برندهای دیگر بیش از هزینه لازم برای خرید یک پکیج کامل شیر انبساط الکترونیکی سانهوآ شامل شیر، سنسور فشار، سنسور دما و درایو کنترل کننده آن است.

برای اطلاع از قیمت های شیر انبساط سانهوآ و شیرهای انبساط الکترونیکی برندهای دیگر نظیر دانفوس، اسپورلن و … می توانید به صفحه خرید اکسپنشن ولو الکترونیکی رجوع کنید.

اگر کنترل کننده دستگاه شیر جدید را پشتیبانی نکرد چه باید کرد؟

اگر سیستم کنترل دستگاه یا درایو اکسپنشن قبلی که معیوب شده است از شیر جایگزین نظیر شیر سانهوآ پشتیبانی نمی کند شما نیاز دارید که علاوه بر شیر الکترونیکی، درایو یا کنترل کننده آن را نیز تهیه کنید یا به تعبیر دیگر به طور کل اکسپنشن قبلی و مدار کنترلی آن را کنار بگذارید و از پکیج جدید سانهوآ استفاده کنید.

اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا باید از پکیج سانهوآ استفاده کنم و از جایگزین های تولید دانفوس یا کرل استفاده نکنم؟

نکته اصلی در جایگزین کردن یک اکسپنشن برقی در یک سیستم برودتی این است که شما برای اینکه سیستم برودتی خود را دوباره آماده به کار کنید نیاز به تعویض چند قطعه دارید و باید چند قطعه را خریداری کنید.

طبیعتا زمانی که اکسپنشن دچار مشکل می شود شما تنها قصد جایگزین کرد خود شیر را دارید اما اگر نتوانید مشابه آن را بیابید باید کنترلر شیر را نیز تعویض کنید و اینجاست که برتری سانهوآ نسبت به باقی رقبا چشمگیر می شود.

در بازار تهویه مطبوع ایران شرکت های عرضه کننده محصولات دانفوس و کرل (تا لحظه نگارش این مطلب) محصولات خود را به صورت پکیج عرضه می کنند.

فرض کنید که شما قصد تعویض شیر را با یکی از برندهای دانفوس و کرل دارید، به دلیل سیاست فروش به صورت پکیجی شما نمی توانید تنها خود شیر را دریافت کنید و مجبور هستید علاوه بر شیر سایر قطعات درون پکیج نظیر سنسور فشار، سنسور دما و … را نیز خریداری کنید.

اما اگر به سراغ سانهوآ بروید چون سیاست فروش پکیج در این برند وجود ندارد شما می توانید تنها خود شیر را تهیه کنید و لازم به پرداخت هزینه اضافه برای قطعاتی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید نیست.

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که در بالا توضیح دادیم اگر شما به دنبال یک شیر انبساط پنج سیم الکترونیکی جایگزین برای شیر فعلی خود هستید گزینه ابتدایی شما تولیدات برند سانهوآ است زیرا که این دسته از شیر انبساط های الکترونیکی نیز به صورت پنج سیم عرضه می شوند.

اگر کنترل کننده شیر یا سیستم شما قابلیت پشتیبانی از سانهوآ را دارد که نه تنها کار شما برای جایگزینی آسان تر شده است بلکه از نظر هزینه نیز صرفه جویی چشمگیری نموده اید.

اما اگر برد یا کنترل کننده سیکل برودتی شما قابلیت کنترل کردن شیر های سانهوآ را ندارد شما نیازمند خرید کنترل کننده یا درایو آن نیز هستید.

در صورتی که نیاز باشد کل شیر انبساط را تعویض نمایید با توجه به مقایسه قیمت در ظرفیت های پایین و همچنین مقایسه استراتژی فروش پکیجی برندهای دانفوس و کرل در مقایسه با سانهوآ، انتخاب شیر سانهوآ گزینه مقعول تر و به صرفه تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *